راهنمای عیب یابی ماشین لباسشویی

راهنمای عیب یابی ماشین لباسشویی

فهرست مطالب

راهنمای عیب یابی ماشین لباسشویی، به صورت حرفه‌ای توسط مجموعه برتر جت سرویس و  کارشناسان برجسته این مجموعه خدمات تهیه و در دسترس عموم قرار گرفته است. با ما همراه باشید و در پایان اگر سوالی داشتید در قسمت نظرات کاربران با ما در میان بگذارید.

عیب یابی ماشین لباسشویی

مهم نیست که با چه دقت و ملایمتی از ماشین لباسشویی استفاده می‌کنید، زیرا ممکن است ماشین شما یک روز به هر دلیلی خراب شود. این راهنمای عیب یابی ماشین لباسشویی به شما کمک می‌کند ماشین لباسشویی خود را تعمیر کنید. در این مقاله که توسط مرکز تخصصی تعمیر لوازم خانگی ارائه شده، روش‌های رایج عیب یابی ماشین لباسشویی و کدهای خطا را که ممکن است بر روی صفحه نمایش ماشین لباسشویی ظاهر شوند را می‌توانید از طریق مراجعه به دفترچه راهنما کد خطا را شناسایی کنید. این روش عیب یابی  و تفسیر کد خطا به شما این امکان را می‌دهد که مشکل را تشخیص دهید، ماشین لباسشویی را تعمیر کنید و مشکل را برطرف کنید.

عیب یابی ماشین لباسشویی پاکشوما

عیب یابی ماشین لباسشویی پاکشوما

مطمئناً تا به امروز نام برند پاکشوما را شنیده‌اید؛ پاکشوما یک برند معتبر و معروف در زمینه تولید لوازم خانگی از جمله ماشین لباسشویی می‌باشد. کلیه لوازم خانگی با برند پاکشوما مانند ماشین لباسشویی پاکشوما از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده و با قطعات بسیار باکیفیتی ساخته شده‌اند. اما هرچقدر هم که یک وسیله خوب ساخته شده باشد، این به معنای خراب نشدنی بودن آن نمی‌باشد.

همان طور که میدانید لوازم خانگی پس از اتمام طول عمر خود و یا استفاده مداوم و نادرست، ممکن است که دچار مشکل شود. لوازم برند پاکشوما نیز از این قاعده مستثنا نمی‌باشند. یک ماشین لباسشویی می‌تواند دچار مشکلات زیر شود:

  • عدم روشن شدن دستگاه.
  • وارد نشدن آب به ماشین لباسشویی.
  • پس از اتمام عمل آبگیری، عملیات بعدی آغاز نمی‌شود.
  • ﺑﺎ ﺑﺎز ﺷﺪن خودکار ﺷﯿﺮ آب به هنگام خاموش بودن دستگاه و ﺷﺮوع ﺑﻪ آبگیری.
  • انجام دائمی عمل آبگیری.
  • نشتی آب به هنگام شست و شو لباس‌ها.
  • عدم کارکرد صحیح خشک کن دستگاه.
  • لباسشویی آبگیری می‌کند ولی ﻣﻮﺗﻮر شستشو ﮐﺎر نمی‌کند.
  • عدم خارج شدن آب آلوده به هنگام شستشو لباس‌ها.
  • سبد ماشین لباسشویی به خوبی نمی‌چرخد و لباس‌ها درست خشک نمی‌شوند.
  • صدای زیاد موتور ماشین لباسشویی.
  • پودر شستشو به خوبی حل نمی‌شود.
  • برق داشتن بدنه دستگاه.
  • خاموش شدن خودکار.
  • سوختن برد داخل لباسشویی.
  • پریدن فیوز به هنگام روشن کردن دستگاه.
مطالب پیشنهادی  تعمیر ظرفشویی در کرج

هر یک از این مشکلات ممکن است برای ماشین لباسشویی‌ رخ دهد. ولی نگران نباشید، شما می‌توانید تعمیر و عیب یابی ماشین لباسشویی پاکشوما خود را به دست تعمیرکاران متخصص و مجرب مجموعه جت سرویس واگذار نمایید.

عیب یابی لرزش و تکان شدید ماشین لباسشویی

لرزش و تکان شدید ماشین لباسشویی

برای تشخیص مشکل لرزش در ماشین لباسشویی مراحل زیر را دنبال کنید.

دستان خود را در دو گوشه ماشین لباسشویی در حالت ضربدری قرار دهید (مثلاً یک دست در بالا سمت راست و یکی در بالا سمت چپ)، نیرو وارد کنید، اگر ماشین لباسشویی تکان می‌خورد، باید پایه ها را تراز کنید، اگر پایه ها در یک راستا نیستند، شما با لرزش شدید دستگاه در اطراف خشک کن مواجه خواهید شد.

در برخی موارد، فنرهای نگهدارنده دیگ شکسته یا می‌افتند و باعث لرزش ماشین لباسشویی می‌شوند.

خرابی بلبرینگ و شکستن شفت نیز می‌تواند باعث آسیب به لوازم جانبی شود. بنابراین هنگام رفع مشکل، تست بلبرینگ و شفت را نیز فراموش نکنید، در غیر این صورت می‌توان ماشین لباسشویی را به حالت اولیه خود بازگرداند.

مطلب پیشنهادی ما :راهکارهایی جهت افزایش طول عمر ماشین لباسشویی

عیب یابی تخلیه آب ماشین لباسشویی سامسونگ

عدم تخلیه نشدن ماشین لباسشویی

اگر ماشین لباسشویی شما آب را تخلیه نمی‌کند، نمی‌توانید از آن استفاده کنید. دلایل زیادی وجود دارد که ماشین لباسشویی شما تخلیه نمی‌کند. خوشبختانه رفع این مشکل معمولاً بسیار ساده است و رفع آن دشوار نیست. آبی که از داخل ماشین لباسشویی خارج نمی‌شود ممکن است به دلیل خرابی یا استفاده نادرست از یکی از اجزای زیر باشد.
پمپ تخلیه: نشتی سیم پیچ یا شکسته شدن پروانه پمپ تخلیه لباسشویی دو مشکلی است که می‌تواند باعث از کار افتادن پمپ شود. پمپ تخلیه را نمی‌توان تعمیر کرد. زیرا پس از تعمیر خاموش نشده است.
برد الکترونیک: همانطور که قبلاً گفتیم تمام دستورات از طریق برد الکترونیکی و فرمان تخلیه نیز از طریق برد الکترونیکی داده می‌شود. بنابراین یکی دیگر از خرابی‌های برد این است که اگر پمپ تخلیه سالم باشد آب را تخلیه نمی‌کند.
هیدروسنسور یا هیدرواستات: نقش این قسمت تشخیص میزان آب داخل ماشین لباسشویی است. اگر هیدروسنسور یا هیدرواستات نتواند وجود آب در ماشین لباسشویی را تشخیص دهد، برد الکترونیکی آب را تخلیه نمی‌کند و پمپ نیز شروع به کار نمی‌کند.
مطلب پیشنهادی ما: نمایندگی تعمیرات پاکشوما 

قفل شدن درب ماشین لباسشویی

قفل شدن درب ماشین لباسشویی

اکثر ماشین‌‌های لباسشویی درهای خود را در حین کار قفل می‌کنند و تا زمانی که کار تمام نشده است،آن را باز نمی‌کنند. هنگام عیب یابی ماشین لباسشویی، خوب است بدانید که:
اگر درب ماشین قفل بماند و باز نشود، مشکل این است که آب تخلیه نمی‌شود، یعنی پمپ تخلیه یا برد الکترونیکی مشکل دارد.
وقتی در این شرایط گیر کردید، درب تخلیه را باز کنید و اجازه دهید آب تخلیه شود تا درب ماشین لباسشویی به راحتی باز شود.

خاموش شدن لباسشویی در حین کار

خطاهای ناشی از میکروسوئیچ (micro switch)، زبانه و قفل درب و همچنین مشکلات مربوط به تایمر، شیر برقی و برق، دوشاخه و برق باعث خاموش شدن ناگهانی ماشین لباسشویی در حین کار می‌شود.

عدم چرخش دیگ لباسشویی

همیشه باید به تعداد لباس‌های داخل ماشین لباسشویی توجه کنید، تا با توجه به ظرفیت ماشین لباسشویی چیده شوند. اگر از این موضوع مطمئن هستید، قطعاتی مانند قرقره، تسمه‌ها، گیربکس، چرخ تسمه، فیلتر تخلیه، پمپ تخلیه، برد کنترل اصلی، موتور لباسشویی، کلاچ قفل درب لباسشویی و میکروسوئیچ درب لباسشویی را به دقت بررسی کنید، تا علت عدم چرخش دیگ را بدانید. تعویض هر قطعه مشکل چرخش ماشین لباسشویی را حل می‌کند.

نحوه عیب یابی و تعمیرات برد الکترونیکی توسط جت سرویس

خرابی بردهای الکترونیک در ایران بسیار بیشتر از سایر کشورهاست و دلیل آن نوسانات و تغییرات شدید ولتاژ و آمپر در شهر می‌باشد.
اول از همه پیشنهاد می‌کنیم از محافظ الکتریکی مناسب ماشین لباسشویی خود استفاده کنید، حفاظ الکتریکی می‌تواند تا 90 درصد برد الکترونیکی ماشین شما را محافظت کند.
همانطور که برق ورودی در ابتدا وارد منبع می‌شود، منبع بیش از هر جای دیگری آسیب می‌بیند، منبع شامل تریاک، تریستور، خازن، ترانسفورماتور، مقاومت، پل دیوید و در برخی مدل‌های آی سی است.
عیب یابی و تعمیر برد الکترونیکی ماشین لباسشویی باید توسط مهندسین الکترونیک انجام شود در غیر این صورت ممکن است تعمیرکار مبتدی به سایر قسمت‌های برد آسیب برساند یا برد الکترونیکی را کلا از دست بدهد، پس برای تعمیر از نمایندگی تعمیر ماشین لباسشویی کمک بخواهید.

مرکز تخصصی تعمیرات ماشین لباسشویی

آدرس جت سرویس : تهران – شهریار

مطالب پیشنهادی  علت برق داشتن بدنه ماشین لباسشویی

پاسخگویی : 24 ساعته

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید

3/5 - (1 امتیاز)

جدیدترین مقالات

جستجو در مقالات