بهترین جایگزین قرص ماشین ظرفشویی و پودر ماشین لباسشویی

جایگزین قرص ماشین ظرفشویی و پودر ماشین لباسشویی

فهرست مطالب

در این مطلب قصد داریم در مورد بهترین جایگزین قرص ماشین ظرفشویی و پودر ماشین لباسشویی صحبت کنیم. همان طور که میدانید قرص ماشین ظرفشویی محصولی عالی برای شستن ظروف در ماشین ظرفشویی و شستن لباس ها در لباسشویی می باشد. بنابراین این محصول می تواند ظروف شما در ماشین ظرفشویی  به بهترین نحو تمیز کند، چربی و لکه را از روی ظروف پاک کند، از فیلتر ماشین ظرفشویی شما مراقبت کند و از تشکیل آهک جلوگیری کند.

آیا می توانید از مواد شوینده دیگری استفاده کنید؟ آیا می خواهید بدانید به جای قرص ماشین ظرفشویی از چه چیزی استفاده کنید؟ در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت. تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تااطلاعات کامل و جامع تری بدست آورید.

قرص ماشین ظرفشویی چیست؟

به نوعی ماده شوینده فرموله شده دارای ظاهری قرص مانند که باعث می‌شود عملیات شستشو بهتر انجام شود، قرص ماشین ظرفشویی گفته می‌شود. فرمول این قرص به گونه‌ای است که به راحتی قادر به انجام عملیات شستشو می‌باشد. هر قرص شوینده دارای مقدار کافی جهت یک دور شستشو کامل ظروف را دارد.

این ماده شوینده دارای ساختاری مقاوم در برابر رطوبت و گرمای محیط می‌باشد. اگرچه قرص‌های ظرفشویی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که بتوان از آن‌ها در همه نوع آبی استفاده کرد؛ ولی بعضی از آب‌های خیلی سخت، نیاز به یک قرص شوینده مخصوص دارند.

قرص‌های ماشین ظرفشویی، در مقایسه با مواد شوینده معمولی و ژل‌های شوینده، از قدرت پاک کنندگی بیشتری برخوردار هستند ولی از طرف دیگر، قیمت آن‌ها گران‌تر بوده و زمان بیشتری را برای پاک کردن کامل لکه‌ها از ظروف، نیاز دارند.

بهترین جایگزین قرص ماشین ظرفشویی و پودر ماشین لباسشویی

در حال حاضر تقاضا برای خرید ماشین ظرفشویی به دلیل نقش مهم آن در شستشوی آسان و تمیزکردن ظروف افزایش چشمگیری یافته است. اما دارندگان ماشین ظرفشویی علاوه بر خرید بهترین برند موجود در بازار، باید در انتخاب مواد شوینده مناسب دقت زیادی داشته باشند. به هر حال، مواد شوینده ظرفشویی نقش مهمی در چربی زدایی و تمیز کردن ظروف از بقایای مواد غذایی و افزایش طول عمر دستگاه ایفا می کند.
انتخاب بهترین قرص ماشین ظرفشویی بوش می تواند یکی از مهم ترین دغدغه های بسیاری از کاربران باشد. انواع مختلفی از مواد شوینده ظرفشویی با قیمت های متفاوت در بازار موجود است که می تواند بهترین جایگزین برای قرص و پودر ماشین لباسشویی جهت افزایش سلام دستگاه، پاکیزگی بهتر لباس‌ها، افزایش طول عمر ماشین لباسشویی و … باشد.
اگر می خواهید بدانید کدام جایگزین قرص ماشین ظرفشویی و پودر ماشین باعث عملکرد بهتر ماشین ظرفشویی شما می شود، مقاله زیر راهنمای در وب سایت جت سرویس خوبی برای شما خواهد بود.

جایگزینی برای پودر ماشین ظرفشویی

آیا مواد شوینده ماشین ظرفشویی می تواند جایگزینی برای قرص های ماشین ظرفشویی باشد؟ اگر نیاز به شستن ظروف دارید اما پودر یا قرص ماشین ظرفشویی تمام شده است، نگران نباشید. شما نیازی به رفتن به فروشگاه ندارید. اگر مواد لازم را دارید، می توانید قرص های ماشین ظرفشویی خود را درست کنید.
چند قطره مایع ظرفشویی معمولی را در محفظه مشخص شده ماشین ظرفشویی بریزید. سپس بقیه محفظه را با جوش شیرین پر کنید و در را ببندید. ظروف شما به همان اندازه که از قرص مخصوص استفاده می کنید تمیز خواهند بود.
نگران خارج شدن کف از ماشین ظرفشویی نباشید این روش امتحان شده است. اما مراقب باشید بیش از یک قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی استفاده نکنید. زیرا باعث ایجاد کف زیاد و مشکلات بعدی می شود.

مطالب پیشنهادی  شماره نمایندگی نصب پاکشوما در کرج

 

جایگزینی برای پودر ماشین لباسشویی

جایگزینی برای پودر ماشین لباسشویی

جوش شیرین جایگزینی سریع برای مواد شوینده ماشین لباسشویی می باشد و لباس های شما را به طرز شگفت انگیزی تمیز می کند. این وضعیت ممکن است برای هر کسی پیش بیاید. شما به طور غریزی دست به مایع ظرفشویی در سینک آشپزخانه می زنید، اما صبر کنید، مایع ظرفشویی کف زیادی دارد و مشکل ساز می شود. آب را کنار بگذارید. حتی مقدار کمی مایع ظرفشویی می تواند کف زیادی ایجاد کند و سرریز کند.

در عوض، به یخچال بروید و مقداری جوش شیرین بردارید. می توانید در هر بار شستشو تنها با نصف فنجان پودر جوش شیرین لباس های خود را تازه و تمیز کنید. ظرف پودر را فراموش کرده و در ظرف همراه لباس قرار دهید.

اگر پوست حساسی دارید، پس این روش به شما کمک می کند، بهتر است از این جایگزین استفاده کنید. جوش شیرین حاوی مواد افزودنی نیست که باعث خارش و واکنش های آلرژیک شود.

چه موادی را می‌توان جایگزین قرص ماشین ظرفشویی نمود؟

اول از همه باید به این نکته توجه کنید که بهترین جایگزین قرص ماشین ظرفشویی و پودر ماشین لباسشویی باید خاصیت قلیایی داشته باشند تا بتوانند چربی ظروف را ازبین ببرد. اگر نمی خواهید ماشین ظرفشویی و آشپزخانه پر از کف باشد، به جای قرص از مایع ظرفشویی استفاده نکنید. در اینجا چند ترکیب آسان وجود دارد که می توانید با توجه به مهارت های خود تهیه و استفاده کنید.

 جوش شیرین و نمک

می توانید جوش شیرین، کربنات سدیم و نمک کوشر تهیه کرده و با هم مخلوط کنید. مواد را به مقدار مساوی مصرف کنید؛ به عنوان مثال، هر کدام دو لیوان را با هم ترکیب کنید. می توانید هر حجم را با توجه به حجم ظرف کم یا زیاد کنید.

مطالب پیشنهادی  تعمیر فوری ماشین لباسشویی در منزل

جوش شیرین و پودر خردل

روش دیگر این است که می توانید یک لیوان پودر خردل را با یک لیوان جوش شیرین ترکیب کنید. اگر به جوش شیرین دسترسی ندارید، آب گازدار را جایگزین کنید. در نهایت دو قطره مایع ظرفشویی را به مخلوط مورد نظر اضافه کرده و استفاده کنید.

جایگزین قرص ماشین ظرفشویی

صابون رنده شده و آب

می توانید مقداری صابون رنده شده، مقداری آب گرم سودا و جوش شیرین را با هم ترکیب کنید. مقدار صابون باید بسیار کم باشد تا کف زیادی در داخل ماشین ظرفشویی ایجاد نشود. اگر علت تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی  را نمی دانید پیشنهاد می کنیم این صفحه را مطالعه کنید.

ژل ماشین لباسشویی

عملکرد ژل مشابه پودر است و از ویژگی های خوب آن می توان به عدم وجود رسوب در دستگاه، اندازه کوچک، انحلال سریع و قیمت مناسب اشاره کرد. اگر هنگام استفاده از ژل نمک و مواد شوینده بریزید، این محصول بهترین شوینده ماشین ظرفشویی و لباسشویی است.

چگونه قرص ماشین ظرفشویی بسازیم؟

بسیاری از مردم می خواهند قرص ماشین ظرفشویی را در خانه درست کنند. برای تهیه قرص های ماشین ظرفشویی خانگی، کافی است یک فنجان جوش شیرین، دو فنجان کربنات سدیم، یک فنجان اسید سیتریک  (Citric acid) و نصف فنجان نمک را با هم ترکیب کنید. نصف فنجان سرکه سفید را به مخلوط اضافه کنید، سپس یک قاشق چایخوری صابون مایع کاستیل را به مخلوط اضافه کنید و به صورت مکعبی بریزید و بگذارید 24 ساعت خشک شود. به این صورت قرص ماشین ظرفشویی خانگی درست می کنید. اما البته باید گفت که این قرص های خانگی نمی توانند کارایی مشابه قرص های ماشین ظرفشویی موجود در بازار را داشته باشند.

مطالب پیشنهادی  علت خرابی گیربکس ماشین لباسشویی

راه ارتباطی با ما 

09908970131

02636770994

آدرس جت سرویس : تهران – شهریار

پاسخگویی : 24 ساعته

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید

به این مطلب امتیاز دهید

جدیدترین مقالات

جستجو در مقالات