8 راهکار افزایش طول عمر ماشین لباسشویی

راهکار برای افزایش طول عمر ماشین لباسشویی

فهرست مطالب

امروزه یکی از مهم ترین لوازم برقی در هر خانه، ماشین لباسشویی است که بیشترین استفاده را در هر خانه دارد. اگر از ماشین لباسشویی به درستی استفاده شود، میتوان از بروز بسیاری از مشکلات جلوگیری کرد و باعث افزایش طول عمر آن شود. مواردی هست که شما می توانید به صورت منظم و دقیق رعایت کنید که در نتیجه باعث افزایش طول عمر ماشین لباسشویی شما شود. ما در این مقاله به نکات افزایش طول عمر ماشین لباسشویی می پردازیم.

8 نکته جهت افزایش طول عمر ماشین لباسشویی

1- صدا های غیر عادی لباسشویی

اگر در هنگام استفاده از ماشین لباسشویی صدای آن بیش از حد متعارف باشد، حتما ماشین لباسشویی شما تراز و یا صاف نیست. حتما باید از یک نمایندگی معتبر درخواست کنید تا ماشین لباسشویی شما را چک کند تا مشکل برطرف شود در صورت برطرف نکردن مشکل ممکن است بعد از مدتی ماشین لباسشویی شما نیاز به تعویض یا هزینه زیادی را داشته باشد. بنابراین هرچه زودتر برای حل مشکل ماشین لباسشویی خود اقدام کنید تا آسیب کمتری به دستگاه شما وارد شود.

2- توجه به ظرفیت دستگاه

هیچ وقت بیش از حد از ظرفیت ماشین لباسشویی خود، لباس داخل دستگاه نریزید. باتوجه به این که لباس ها بعد از خیس شدن سنگین تر هم می شوند باعث می شود دستگاه وزن زیادی را تحمل کند و فشار زیادی به آن وارد شود و در نتیجه ممکن است به تسمه ماشین صدمه بزند. همیشه سعی کنید لباس هایی که داخل ماشین میریزید کمتر از وزن دستگاه باشد که به دستگاه شما صدمه نبیند. همین امر باعث افزایش طول عمر ماشین لباسشویی شما می شود.

مطالب پیشنهادی  شماره نمایندگی نصب پاکشوما در کرج

افزایش طول عمر ماشین لباسشویی

3- جرمگیری کردن منظم ماشین لباسشویی

یکی از مهمترین اقداماتی که باعث افزایش طول عمر ماشین لباسشویی می شود جرمگیری آن است. ماشین لباس شویی باید هر 6 ماه یک بار جرمگیری شود. این جرمگیری از بروز مشکلاتی از قبیل عدم تخلیه آب دستگاه و یا ورود آب به دستگاه جلوگیری می کند. جرمگیری نکردن دستگاه در دراز مدت باعث خرابی قطعات دستگاه شما می شود . شما می توانید برای جرمگیری قرص مخصوص برای جرمگیری ماشین لباسشویی بگیرید. و دستگاه را در بلندمدتترین برنامه شستشو را به همراه بالاترین دمای آب ممکن انتخاب نمایید. این کار باعث می شود تمامی رسوبات دستگاه را از بین می برد.

4- خشک کردن لاستیک دور درب

یکی دیگر از عوامل افزایش طول عمر ماشین لباسشویی خشک کردن واشر و درب ماشین لباسشویی است. شما بعد از هربار استفاده از دستگاه می توانید واشر و درب دستگاه را خشک کنید و بهتر است درب ماشین لباسشویی را باز بزارید تا رطوبت داخل ماشین از بین رود. رطوبت برای مدت طولانی باعث شل و خراب شدن واشر می شود. بنابراین جهت افزایش طول عمر ماشین لباسشویی بهتر است بعد هر بار شستشو کاملا لاستیک و واشر را خشک کنید.

 5- تمیز کردن فیلتر

یک فیلتر در قسمت خروجی آب تعبیه شده است که این فیلتر پایین دستگاه قرار دارد. بعد از هربار جرمگیری فیلتر راهم تمیز کنید. تا علاوه بر افزایش کیفیت شستشو از خراب شدن قطعات داخلی مانند پمپ تخلیه، شلنگ تخلیه و غیره جلوگیری نمایید.

6- خارج کردن لباس ها بعد شستشو

سعی کنید لباس ها بعد از هربار شستشو از داخل ماشین لباسشویی خارج کنید، به دلیل آنکه بسته بودن درب ماشین لباسشویی باعث تجمع باکتری می شود. و لباس هم بوی بدی میگیرد. رعایت این موارد بسیار ضروری می باشد. و باعث افزایش طول عمر ماشین لباسشویی شما می شود.

مطالب پیشنهادی  تعمیر ظرفشویی در کرج

عوامل افزایش طول عمر ماشین لباسشویی

7- استفاده اصولی از مواد شوینده

استفاده از مواد شوینده مرغوب و اندازه آن بسیار مهم است. اگر شما بیش از اندازه از مواد شونده استفاده کنید باعث آسیب رساندن به دستگاه شما می شود چرا که استفاده از مواد شوینده بیش از حد باعث وارد شدن رطوبت به قسمت های مختلف دستگاه می شود.یکی دیگر از عوامل مهمی که باید رعایت شود مواد شوینده نامرغوب است به دلیل آسیب های فراوان که  به دستگاه وارد میکند، اصلا توصیه نمی شود. حتما این موارد را رعایت نمایید تا ماشین لباسشویی سالمی داشته باشید.

8- بستن زیب لباس ها

توجه کنید همیشه لباس هایی که داری زیپ هستند را ببندید. باز بودن زیپ ممکن است در دراز مدت به دستگاه و لباس های شما آسیب برساند. بنابراین رعایت این موارد باعث افزایش طول عمر ماشین لباس شویی شما می شود.

تماس با جت سرویس

جت سرویس با داشتن بیش از 10 سال تجربه کاری در زمینه تعمیر برندهای ماشین لباسشویی توانسته است رضایت مشتریان خود را کسب کند. شما مشتریان عزیز می توانید جهت هرگونه مشکل و خرابی ماشین لباسشویی خود با شماره های ما تماس حاصل فرمایید. تا تکنیسین ما در سریع ترین زمان ممکن برای حل مشکل دستگاه شما اقدام کنند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید

به این مطلب امتیاز دهید

جدیدترین مقالات

جستجو در مقالات