علت تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی چیست؟

علت تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی

علت تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی در سال های اخیر بسیار محبوب شده است و به یکی از پرکاربردترین لوازم خانه تبدیل شده است. جالب است بدانید؛ثابت شده که استفاده از ماشین ظرفشویی برای تمیز کردن بشقاب‌ها ، کارد و چنگال، آب کمتری نسبت به شست‌و‌شو دستی مصرف می‌کند. هنگامی که ماشین ظرفشویی در حال شستن ظرف‌ها است، ممکن است ناگهان با مشکلاتی مانند عدم تخلیه آب روبرو شوید. خوشبختانه، ما راه حل این مشکل را می‌دانیم. در ادامه دو مورد از علل تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی را با شما در میان می‌گذاریم. پس با ما همراه باشید.

ماشین ظرفشویی

2علت تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی

انسداد مجاری خروجی

اگر ماشین ظرفشویی شما آب را تخلیه نمی‌کند، می‌توانید این مراحل ساده را برای کمک به رفع گرفتگی دستگاه خود دنبال کنید و مشکل گرفتگی مجاری را برطرف کنید.

با گذشت زمان، بقایای غذا می‌تواند در اطراف پمپ و لوله تجمیع شود که این می‌تواند باعث انسداد شود و از تخلیه آب جلوگیری کند.

اول ایمنی! لطفاً قبل از شروع هر تعمیری مطمئن شوید که دستگاه را از برق جدا کرده اید.

  1. اگر به طور مرتب از ماشین ظرفشویی خود استفاده می کنید، توصیه می شود فیلترها را مرتباً  زیر شیر آب تمیز کنید.
  2. داخل حوضچه را بررسی کنید تا قطعات و تکه های ناخواسته ای که ممکن است باعث انسداد شوند را بردارید.
  3. هنگام برداشتن انسداد مراقب باشید، زیرا ممکن است در داخل حوضچه آب به یکباره فواره کند.
  4. داخل شلنگ تخلیه پشت دستگاه را جهت برطرف سازی گرفتگی بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که هیچ پیچ و تابی وجود ندارد که مانع خروج آب از لوله شود.
  5. ممکن است در لوله کشی ساختمان هم گرفتگی رخ داده باشد بنابراین لوله های فاضلاب محدوده دستگاه را نیز بررسی کنید.
  6. پس از نصب مجدد تمام قطعات، ماشین ظرفشویی خود را تست کنید، زیرا ممکن است برای تمیز کردن پروانه پمپ نیاز به خارج کردن پمپ داشته باشید.

نکته طلایی: با تمیز کردن ظروف قبل از قرار دادن آنها در ماشین ظرفشویی، از انسداد جلوگیری کنید.

مصرف آب ماشین ظرفشویی

مسدود شدن یا معیوب شدن پمپ تخلیه

یکی از دلایل رایج مشکلات ماشین ظرفشویی، مسدود شدن یا معیوب بودن پمپ تخلیه است. اگر پمپ تخلیه دستگاه شما دچار مشکل شده باشد، از تخلیه آب پسماند جلوگیری می کند و باعث توقف چرخه شستشو می شود. پمپ تخلیه قطعه ای حیاتی است که آب را از دستگاه تخلیه می کند. اگر هیچ نشانه ای از انسداد در فیلترها یا شلنگ تخلیه وجود ندارد احتمالاً مشکل از پمپ است.

برای شناسایی خرابی پمپ تخلیه با استفاده از یک مولتی متر، مقاومت پمپ را تست کنید و اگر نشانه ای دریافت نکردید متأسفانه باید پمپ را تعویض کنید.

در صورتی که پمب سالم بود احتمال گرفتگی در پمپ وجود دارد و می بایستی تمیز شود. نکته مهمی که باید رعایت کنید این است که هیچگاه نباید پمپ را به طور مستقیم زیر شیر آب قرار دهید، زیرا سیم پیچی های آن در صورت برخورد با آب دچار اتصالی و در نتیجه سوختن پمپ می گردد.

خرابی پمپ تخلیه

تعمیر پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی

شاید بتوانید که مشکل انسداد مجاری خروجی را خودتان حل کنید اما حل کردن مشکل پمپ تخلیه کمی سخت می باشد و نیاز است که ابزار های خاصی مانند مولتی متر داشته باشید. در اینجا شما نیاز به تعمیرکار دارید تا دستگاه شما را تست کند و پمپ تخلیه را برای شما تعویض و یا تعمیر کند.

مجموعه جت سرویس با داشتن سابقه ای طولانی در امر تعمیر لوازم خانگی اسنوا، پاکشوما و ال جی از جمله ماشین ظرفشویی در اسرع وقت ماشین ظرفشویی شما را با بهترین کیفیت و نازل ترین قیمت تعمیر کند. تمامی تعمیرکاران مجموعه جت سرویس آموزش دیده و حرفه ای هستند و مشکل دستگاه شما را به طور دقیق پیدا می کنند و آن را به خوبی تعمیر می کنند. تمامی قطعات استفاده شده در تعمیر که تعویض می شوند اورجینال می‌باشند. اولویت جت سرویس افزایش رضایت مشتریان گرامی می باشد و در راستای کاهش هزینه ها، صورتی که عیب قطعه ای با تعمیر کردن رفع شود به هیچ عنوان اقدام به تعویض قطعه نخواهد شد.

تماس با ما

برای کسب مشاوره و درخواست اعزام تعمیرکار می توانید با ما تماس حاصل نمایید و از خدمات جت سرویس بهره مند شوید.

09908970131

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید

به این مطلب امتیاز دهید